Skip to main content

Magazine

Juni 2024

In dit terugblikmagazine kijken we dankbaar terug op een geweldige Pinksterconferentie! Wat een voorrecht om een lang weekend met elkaar op te trekken, samen God te aanbidden en te ervaren dat Hij ook vandaag nog mensen van alle leeftijden aanraakt, herstelt en verandert. Beleef de Pinksterconferentie nog een keertje met de foto’s, getuigenissen en het afscheid van Ruben Flach. Verder staan we o.a. stil bij 25 jaar Prayer Station Nederland en 55 jaar Continental Sound, is er een nieuwe aflevering in de serie over apologetiek en geeft Kees Goedhart een verdiepende studie over Gods Woord. Laat je inspireren!

  • Papa, jij bent onmisbaar – Papa… weinig woorden dragen zo’n diepe betekenis in zich. Maar wanneer ben je eigenlijk een goede vader?
  • ‘Ik ervaar het als genade dat ik deze tijd nog krijg’ – Een interview met Leen La Rivière, oprichter van Continental Sound die 55 jaar bestaat.
  • ‘Wat we hier zien gebeuren onder jongeren is heel bijzonder’ – In Harderwijk vindt iets bijzonders plaats: steeds meer jongeren komen tot geloof, en stappen uit om anderen te bereiken.
  • Terugblik Pinksterconferentie – Beleef nog een keer de sfeer van de 54ste Pinksterconferentie, in beeld en getuigenissen die we ontvingen van bezoekers en kijkers.
  • Afscheid – Tijdens de samenkomst op maandagochtend nam Ruben Flach afscheid van de Pinksterconferentie.
  • AI: zegen of vloek? – Kun je Artificial Intelligence gebruiken voor je missie? De EO gaf tijdens de Pinksterconferentie een
    boeiend seminar.
  • Door TikTok naar de kerk – Pinkstergemeente Kom en Zie in Rotterdam ziet een grote toename van het aantal jongeren dat naar de kerk komt. Social media spelen hierin een belangrijke rol.
  • ‘Ieder jaar kunnen we met duizenden mensen bidden’ – Prayer Station Nederland gaat al 25 jaar de straat op om met mensen te bidden.
  • Waarom zou je geloven dat Jezus God is? – Miljarden mensen geloven in Jezus; christenen zien Hem als God. Waarom geloven wij dat eigenlijk?
  • In het Woord van God ontmoet je de God van het Woord – De Bijbel beschrijft niet alleen de schepping van materiële dingen, maar ook van de geestelijke wereld.
  • … en natuurlijk de vaste maandelijkse columns.

Deel jij onze passie en wil jij betrokken zijn bij Opwekking? Word dan vriend en je ontvangt elf keer per jaar het magazine in de brievenbus en/of digitaal. We bieden je het gratis aan, maar natuurlijk zijn er wel kosten verbonden aan het produceren en verzenden van het blad. We hopen dat je wilt overwegen om ons periodiek te steunen. 

Ik word vriend